Drivalia, narodziny nowej Planety Mobilności
W Mondial de l'Auto Paris odbywa się oficjalna premiera Drivalia, nowej firmy wynajmu i mobilności Grupy FCA Bank, która przejmuje Leasys Rent.
Drivalia została stworzona z ambicją stania się jednym z wiodących europejskich operatorów w sektorze mobilności jutra.
Nowa marka zajmie się mobilnością we wszystkich jej aspektach, od współdzielenia samochodów elektrycznych po innowacyjne subskrypcje i wynajem samochodów na wszystkie okresy.
Drivalia będzie nadal rozwijać innowacyjne rozwiązania dedykowane zielonej mobilności, takie jak subskrypcje CarCloud. Zapowiedziano również zmianę marki w pełni elektrycznego systemu współużytkowania samochodów, e-GO! Drivalia, który w najbliższych miesiącach zostanie uruchomiony również we Francji.
Rok 2022 stał się punktem zwrotnym w strategii rozwoju Grupy FCA Bank wraz z ogłoszeniem podczas prestiżowego Mondial de l'Auto Paris wprowadzenia na rynek nowej marki Drivalia, stworzonej z ambicją stania się jednym z wiodących europejskich operatorów w nowy sektor mobilności. Drivalia przejmuje Leasys Rent, byłą spółkę Grupy specjalizującą się w wynajmie samochodów i abonamentach, aby rozszerzyć swoją działalność i napędzać ją w przyszłość.
Ambicja spółki została podsumowana w koncepcji „Planet Mobility”. U podstaw wizji Drivalii leży rozwój pełnej gamy rozwiązań w zakresie mobilności, od współdzielenia samochodów elektrycznych po innowacyjne subskrypcje samochodów i wynajem na dowolny okres. Nowa firma zajmuje się mobilnością we wszystkich jej aspektach, zapewniając innowacyjne plany mobilności, które łączą elastyczność, wykorzystanie rozwiązań cyfrowych, dostęp na żądanie i zrównoważony rozwój.
Drivalia ma na celu demokratyzację ekologicznej mobilności, czyniąc ją dostępną dla jak największej liczby osób. W tym celu firma będzie nadal rozwijać samochodowe rozwiązania abonamentowe, takie jak innowacyjne CarCloud i Be Free EVO.
Drivalia ogłosiła również rebranding swojej w pełni elektrycznej usługi carsharingu LeasysGO!, która została przemianowana na e-GO! Drivalia. Usługa, która jest już dostępna w Turynie, Rzymie i Mediolanie z flotą wyłącznie nowych elektrycznych Fiatów 500 w trybie free-floating (bez ograniczeń parkowania), w nadchodzących miesiącach zadebiutuje we Francji, a następnie zostanie uruchomiona w pozostałych krajach europejskich.
„Grupa FCA Bank przechodzi ważną fazę transformacji w perspektywie pierwszej połowy 2023r., kiedy pod warunkiem uzyskania zgód regulacyjnych Crédit Agricole Consumer Finance stanie się naszym jedynym udziałowcem. Ten fundamentalny projekt rozpoczyna się dzisiaj wraz z prezentacją Drivalii” – powiedział Giacomo Carelli, Dyrektor Generalny FCA Bank i Prezes Drivalia. „Dzięki naszym innowacyjnym i personalizowanym planom oraz szerokiej obecności na arenie międzynarodowej chcemy stać się czołowym europejskim graczem w dziedzinie mobilności jutra, która będzie bardziej zrównoważona i dostępna”.
Narodziny Drivalia wyznaczają początek nowego kursu, w którym firma będzie pozycjonować się jako niezależny operator, nie związany już z jednym producentem samochodów, ale otwarty na nowe możliwości i partnerstwa, takie jak te, które ostatnio pojawiły się z Teslą.
Obecnie Drivalia prowadzi działalność w 7 krajach europejskich (Włochy, Francja, Wielka Brytania, Hiszpania, Portugalia, Grecja i Dania), ale w 2023 roku rozszerzy swoją działalność na Niemcy, Holandię, Belgię, Szwajcarię i Polskę.
Obecność firmy w Europie rozwija się poprzez ponad 650 sklepów Drivalia Mobility Store, czyli sieci fizycznych placówek (do 2025 r. będzie ich 1300), w których firma prezentuje wszystkie swoje rozwiązania w zakresie mobilności. Sklepy są w pełni zelektryfikowane, z łącznie 1600 stacjami ładowania, których będzie 3100 w 2025 roku. Flota Drivalia składa się z 55 000 pojazdów (160 000 w 2025), z czego 30% stanowią dziś pojazdy elektryczne lub hybrydowe typu plug-in, w 2025 roku będą wynosiły 50% floty.
„Dzisiaj z dumą przedstawiamy Drivalia, markę, pod którą będziemy kształtować 'Planet Mobility', całkowicie zintegrowany system mobilności z wieloma produktami z różnym okresem dostępności dla klientów” – powiedział Paolo Manfreddi, Dyrektor Generalny Drivalia. „Kolory, które wybraliśmy dla logo, fioletowy i turkusowy, są inspirowane metawersem; jesteśmy przekonani, że nowe technologie cyfrowe są podstawowymi narzędziami do opracowywania rozwiązań zdolnych do zaspokojenia wszystkich potrzeb związanych z mobilnością, w szczególności mobilnością zgodną z zasadami zrównoważonego rozwoju”.
Powstanie Drivalii jest osadzone w szerokim procesie rozwoju FCA Bank, instytucji z prawie 100-letnim doświadczeniem w finansowaniu samochodów. Do pierwszej połowy 2023 r. i z zastrzeżeniem uzyskania zgód regulacyjnych, Crédit Agricole Consumer Finance nabędzie 100% FCA Bank, dając tym samym życie nowemu ogólnoeuropejskiemu graczowi o nowej nazwie, wiodącemu, niezależnemu operatorowi w zakresie finansowania motoryzacyjnego, z docelowym portfelem o wartości 10 mld euro do 2026 r. Nowy bank będzie mógł zacieśnić umowy z dotychczasowymi partnerami i zawrzeć nowe, również przy wsparciu Crédit Agricole. Przede wszystkim będzie mógł rozszerzyć swój zasięg na każdy sektor, od motoryzacji po motocykle, rekreację, łodzie, rolnictwo, lekkie i ciężkie pojazdy użytkowe.